8 procent minder nieuwe windinstallaties in EU

AMSTERDAM – In 2013 is de nieuw geïnstalleerde capaciteit van windenergie in de Europese Unie met 8 procent gedaald naar 10.917 megawatt.

Het windpark van DelfzijlDit meldt de Europese Windenergie Associatie (EWEA). De grootste daling vond plaats in Spanje.

Hier werd 84 procent minder nieuwe capaciteit geïnstalleerd. Andere grote dalers waren Italië (-65 procent) en Frankrijk (-24 procent),

Negatieve impact

“Windenergie-installaties voor 2013 lieten de negatieve impact zien van de markt, en beleidsonzekerheid die door Europa gaat”, aldus de brancheorganisatie.

Volgens de EWEA werden beleidslijnen gedestabiliseerd in 2013 en heeft dit de investeringen in groene energie ondermijnd.

Eerder meldde de EWEA dat er voor windenergie op zee een nieuwe record werd gevestigd. Lees dat hier.

Gerelateerde artikelen 

Foto copyright: Provincie Groningen

9 gedachten over “8 procent minder nieuwe windinstallaties in EU

  • 26 april 2019 om 17:16
    Permalink

    Very good blog! Do you have any hints for aspiring writers? I’m hoping to start my own site soon but I’m a little lost on everything. Would you propose starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many options out there that I’m completely confused .. Any tips? Cheers!

  • 4 mei 2019 om 14:40
    Permalink

    Hi there! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be okay. I’m undoubtedly enjoying your blog and look forward to new posts.

  • 29 mei 2019 om 07:49
    Permalink

    Hello are using WordPress for your site platform? I’m new to the blog world but I’m trying to get started and create my own. Do you require any html coding expertise to make your own blog? Any help would be really appreciated!

  • 18 juli 2019 om 14:18
    Permalink

    Have you ever thought about creating an e-book or guest authoring on other websites? I have a blog based on the same ideas you discuss and would really like to have you share some stories/information. I know my audience would enjoy your work. If you’re even remotely interested, feel free to shoot me an email.

  • 24 juli 2019 om 07:24
    Permalink

    A nivel biológico, una erección se da cuando el cuerpo cavernoso del que está constituido el miembro, se llena de tanta sangre que los vasos sanguíneos que lo recubren hacen que este se hinche, provocando de esa manera la erección. Disfunción Eréctil Primaria: Se considera disfunción eréctil primaria cuando el hombre nunca ha podido obtener una erección en toda su vida.

  • 29 juli 2019 om 17:41
    Permalink

    Hasta hace algunos años, las personas longevas no buscaban ayuda médica para la impotencia, aceptando la disfunción eréctil como algo ineludible. Dado que no sólo hay causas orgánicas para la disfunción eréctil puede desempeñar un papel, o producirse también de cargas psíquicas y la comprensión de papeles del hombre, una terapia de pareja es útil a veces.

  • 3 augustus 2019 om 16:18
    Permalink

    This drug is used as the only solution of the problems that may occur in the bedroom.

  • 7 augustus 2019 om 23:25
    Permalink

    Realizar masajes y contactos suaves en los genitales de su compañero, que ayuden al hombre a conseguir una estimulación suficiente.