Windcentrale verkoopt 7 miljoen aan windaandelen

AMSTERDAM – De windcentrale heeft voor 7 miljoen euro aan aandelen in windmolens verkocht. Hiermee is de Windcentrale uitverkocht en hard op zoek naar nieuwe windmolens

“De enorme interesse voor Winddelen heeft onze verwachtingen overtroffen”, verklaart Harm Reitsma van de Windcentrale. “Voor ons is dit het bewijs dat we aan de vooravond staan van een transitie op de energiemarkt, waarbij mensen hun eigen stroom zullen gaan opwekken.”

Ongeveer 5500 huishoudens hebben stukken gekocht van 2 windmolens in Delfzijl. Vanaf 1 januari volgend jaar beginnen de windmolens voor deze huishoudens stroom op te wekken.

Eigen stroom opwekken met windmolens

Huishoudens die zogenaamde winddelen kopen kunnen hun eigen stroom opwekken met de windmolens. Voorwaarde is dat ze wel klant zijn bij Greenchoice of overstappen. Verder is het niet mogelijk om geld te verdienen met een teveel aan opgewekte stroom.

In juni ging de actie voor de 2 windmolens in Delfzijl van start. Deze is nu uitverkocht, maar de Windcentrale zegt nog steeds veel geïnteresseerden te hebben.

“We willen niemand teleurstellen en zijn dan ook per direct op zoek naar nieuwe windmolens om te delen. We hopen dat we de mensen op de wachtlijst snel blij kunnen maken en kunnen laten participeren”, aldus Reitsma.

Gerelateerde artikelen

Foto copyright: Vestas

11 gedachten over “Windcentrale verkoopt 7 miljoen aan windaandelen

  • 28 mei 2019 om 16:35
    Permalink

    I absolutely love your website.. Great colors & theme. Did you build this amazing site yourself?
    Please reply back as I’m hoping to create my own website and want to learn where you got this from or just what
    the theme is called. Cheers!

  • 29 mei 2019 om 08:04
    Permalink

    Wonderful goods from you, man. I have have in mind your stuff previous to
    and you’re just too excellent. I actually like what you’ve acquired
    right here, really like what you are stating and the
    way during which you assert it. You make it enjoyable and you continue
    to care for to stay it sensible. I can’t wait to read
    far more from you. This is really a great web site.

  • 5 juni 2019 om 13:54
    Permalink

    Howdy! This is my 1st comment here so I just wanted to
    give a quick shout out and say I really enjoy reading your articles.
    Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover the same topics?
    Many thanks!

  • 7 juni 2019 om 17:22
    Permalink

    Hello there I am so thrilled I found your webpage, I really found
    you by error, while I was researching on Yahoo for something
    else, Nonetheless I am here now and would just like to say thanks for a
    tremendous post and a all round thrilling blog (I also
    love the theme/design), I don’t have time to go through it
    all at the minute but I have bookmarked it and also included your RSS
    feeds, so when I have time I will be back to read a
    lot more, Please do keep up the great b.

  • 14 juni 2019 om 11:44
    Permalink

    It’s great that you are getting ideas from this article as well as from
    our dialogue made at this place.

  • 15 juni 2019 om 07:52
    Permalink

    Appreciating the hard work you put into your site and in depth information you present.
    It’s great to come across a blog every once in a while that isn’t the same unwanted rehashed material.
    Excellent read! I’ve bookmarked your site and I’m including
    your RSS feeds to my Google account.

  • 17 juni 2019 om 14:30
    Permalink

    First off I would like to say terrific blog! I had a quick question which I’d like to ask if you do not mind.
    I was interested to find out how you center yourself and clear your mind before writing.
    I’ve had a tough time clearing my thoughts in getting my
    thoughts out there. I do take pleasure in writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes
    are usually lost simply just trying to figure out how to begin. Any suggestions or hints?
    Many thanks!

  • 22 juni 2019 om 05:06
    Permalink

    I really love your blog.. Pleasant colors & theme.
    Did you create this website yourself? Please reply back as I’m wanting to create
    my own website and would love to know where you got this from or what the
    theme is named. Many thanks!

  • 23 juni 2019 om 14:08
    Permalink

    Hi! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be okay.
    I’m undoubtedly enjoying your blog and look forward
    to new updates.