Overheden wijzen 11 grote windgebieden aan

AMSTERDAM – Kabinet en provincies hebben 11 gebieden uitgekozen waar mogelijke tegen 2020 grote windparken moeten komen te staan.

Windmolens bij de Eemshaven in Groningen Dit blijkt uit de ontwerp-structuurvisie Windenergie op Land die het minister van Economische Zaken onthulde.

Flevoland gaat naar verwachting het meeste plek bieden aan windmolens. De provincie gaat in zijn geheel 1370 megawatt aan windturbines huizen.

Kleinere windparken

Alle 11 gebieden zijn: Eemshaven, Delfzijl, N33, Drentse Veenkoloniën, Wieringermeer, IJsselmeer-Noord, Flevoland, Noordoostpolderdijk, Rotterdamse haven, Goeree-Overflakkee en Krammersluizen.

De provincies moeten zelf nog gebieden aanwijzen waar windparken met een vermogen van minder dan 100 megawatt moeten komen. De doelstelling is om in 2020 6.000 megawatt aan windenergievermogen te hebben in Nederland. Hiermee moeten jaarlijks 4 miljoen huishoudens van stroom worden voorzien.

Gerelateerde artikelen

Foto copyright: IIVQ / Tijmen Stam

12 gedachten over “Overheden wijzen 11 grote windgebieden aan

  • 2 mei 2019 om 11:55
    Permalink

    I have read so many articles regarding the blogger lovers except this
    post is genuinely a good post, keep it up.

  • 7 mei 2019 om 22:07
    Permalink

    Superb blog! Do you have any recommendations for aspiring writers?
    I’m planning to start my own blog soon but I’m a little lost on everything.
    Would you advise starting with a free platform like WordPress or
    go for a paid option? There are so many options
    out there that I’m completely confused .. Any ideas?
    Cheers!

  • 10 mei 2019 om 09:01
    Permalink

    An outstanding share! I’ve just forwarded this onto a coworker
    who has been conducting a little homework on this. And he in fact ordered me lunch due to the fact that I discovered it for him…
    lol. So allow me to reword this…. Thanks for
    the meal!! But yeah, thanks for spending time to discuss this topic
    here on your web page.

  • 12 mei 2019 om 02:04
    Permalink

    Pretty nice post. I simply stumbled upon your weblog and wished
    to say that I’ve truly enjoyed surfing around your
    blog posts. In any case I will be subscribing in your feed and I hope
    you write again very soon!

  • 17 mei 2019 om 17:03
    Permalink

    Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a
    amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you!
    However, how could we communicate?

  • 10 juni 2019 om 16:47
    Permalink

    Excellent site you have got here.. It’s difficult to find high-quality writing
    like yours nowadays. I really appreciate people like you!
    Take care!!

  • 15 juni 2019 om 07:19
    Permalink

    Hi colleagues, its enormous piece of writing on the topic of teachingand completely explained, keep
    it up all the time.

  • 17 juni 2019 om 14:39
    Permalink

    Attractive section of content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to assert that I acquire in fact
    enjoyed account your blog posts. Any way I’ll be subscribing to your
    feeds and even I achievement you access consistently
    fast.